Selasa, 15 Jun 2010

tak sanggup...

cehh,tengok aku nye tajuk da cam tajuk lagu plak..

act arini aku nak citer tentang sumtin seriyes lah..penah tak korang terfikir 1 ari korang bertemu ngan seseorang yang korang suka.dari pertemuan tuh mule la perkenalan,pastu bechentaaa, bertunang dan akhirnya berkahwin.. slame beberapa ari, bulan or taun korang kenal partner korang off course la perkahwinan tu yang paling dinanti-nantikan. orang slalu kata perkahwinan adalah permulaan sesuatu yang baru. masuk ke alam baru, rutin hidup yang baru, suasana baru..segala-gala nya baru laa..excited gilerr lah kan?? (mcm aku lahh,hohoho) tapi penah tak korang terfikir yang perkahwinan jugak adalah permulaan kepada perpisahan..mungkin ada orang yang tak suka statement aku nih..bukan la maksudnye aku tak galakkan korang kawin, tapi realiti nya yang aku sendiri rasai ialah ; saat aku sah bergelar isteri,secara automatik perasaan aku terbahagi 2. pertama, aku rasa bahagia, gembira, sebab akhirnya aku sah jadik milik die. kedua, aku rase sebak, sedey..sebab aku da masuk fasa seterusnya dalam hidup ni..(jugak tandanye aku da tue,huhu) bermakna makin dekat ngan perpisahan. setiap pertemuan ade perpisahan, tu sudah pasti..mungkin lambat, mungkin cepat..tapi 1 hari aku pasti akan berpisah ngan die. cuma bila n bagaimana kite takkan tau...

dan sekang disaat meniti saat bahagia ngan die, aku cuba persiapkan diri untuk berdepan ngan perpisahan yang tak terduga..sesuatu yang kalo diberi pilihan, aku tanak sesangat.aku nak idop ngan die sampai bile-bile..nak bahagia ade anak, cucu, cicit, piut, miut, kiut segalanye laa...nak jadik pasangan tua yang berdating kat taman sambil skodeng (ehhh???) anak-anak muda dating. jalan ngengada ngendeng bepegangan tangan..pegi honeymoon untuk ke berapa kali tah..buat segala aktiviti same-same. g mcd,tengok wayang..ala,mcm zaman-zaman couple dulu..aihhhh indah sungguh momen-momen tuh..tak dapat aku bayangkan kalo sume tu direntap dari aku..tapi ape kan daya, janji Allah tu tetap akan datang..aku cuma mampu berdoa moga-moga sampai syurga cinta aku tetap ngan die..amin.

1 ulasan:

hilman.fikry berkata...

jemput telan kurma yusof tayub. ada byk lebih. =D